30 راز شادکامي براي دستيابي به بالاترين لذت زندگي


خوش آمديد

30 راز شادکامي براي دستيابي به بالاترين لذت زندگي

 30 راز شادکامي براي دستيابي به بالاترين لذت زندگي



براي خيلي از ما هدف زندگي فقط پر بودن حساب بانکي، داشتن بهترين خانه و جديدترين اتومبيل نيست. هدف زندگي براي خيلي از افراد فقط خوشبختي است، خوشبختي. بعضي از آدم ها ممکن است خوشبخت تر از ديگران به دنيا آمده باشند و بتوانند لذت زندگي را تمام و کمال ببرند. براي بقيه، دست يافتن به خوشبختي چندان هم ساده نيست، يعني براي آنها اينطور برنامه ريزي نشده است. اما اينهم مثل برنامه ريزي هاي ديگر، قابل تغيير است. شما مي توانيد بااستفاده از نکاتي که در اين مقاله برايتان عنوان مي کنيم، برنامه زندگيتان را از نو بنويسيد تا بالاترين درجه خوشبختي از آنِ شما شود. ببينيد چه چيز شما را خوشحال مي کند. افراد مختلف با چيزهاي مختلفي خوشحال مي شوند. اگر نمي دانيد که چه چيز باعث شادي شما مي شود، چيزهاي مختلف را امتحان کنيد. موارد زير مي تواند شروع خوبي برايتان باشد.

اطرافتان را با افراد شاد و خوشبخت پر کنيد. اگر در کنار افراد عصباني، افسرده و ناراحت باشيد، به شما هم منتقل خواهد شد. کاري هم از دست شما ساخته نخواهد بود. اما اگر در کنار افراد شاد و خوشحال باشيد، شادي آنها به شما نيز انتقال مي يابد و عادات آنها را ياد گرفته و مثل آنها به اتفاقات بد واکنش مي دهيد. و خيلي زود ريشه افکار و تاثيرات منفي از زندگيتان کنده شده و افکار مثبت جاي آن را خواهد گرفت.

قدرداني کنيد. سعي کنيد هر روز زماني را به قدرداني و شکرگذاري اختصاص دهيد. به اين فکر کنيد که بايد بابت چه چيز و از چه کساني شکرگذار باشيد و از کساني که کار خوبي برايتان کرده اند، به طريقي تشکر و قدرداني کنيد.

به راه حل فکر کنيد. به جاي فکر کردن به مشکلات، به مرحله بعدي برويد: اينکه چطور مي توانيد آن را حل کنيد. اگر بتوانيد هميشه به راه حل مشکلات فکر کنيد و چنين طرز فکري را در خود رشد دهيد، مطمئناً بسيار شادتر زندگي خواهيد کرد. با ديگران ارتباط برقرار کنيد. تاجايي که مي توانيد با کسانيکه دوستشان داريد وقت بکذرانيد. اين ميتواند يک تلفن زدن ساده يا يک ملاقات کوتاه باشد. با آنها گفتگو کنيد، کارهايتان را با هم انجام دهيد و صميميت برقرار کنيد.

مسائل را بپذيريد. ممکن است معمولاً از نآن آن آگاه نباشيم اما معمولاً ميخواهيم خودمان، اطرافيانمان و چيزهاي اطرافمان را تغيير دهيم. اين راه قطعاً به بدبختي و ناراحتي منجر خواهد شد چون ما قادر به عوض کردن و کنترل دنيا نيستيم. بايد مه چيز را آنطور که هست بپذيريم، سعي کنيم نهاآنها را درک کنيم يا يايا حتييا حتي دوستشان بداريم. خودتان را هم بايد آنطور که هستيد بپذيريد و به خودتان اجازه دهيد که فقط خودتان باشيد، سعي کنيد خودتان را درک کرده و دوست داشته باشيد. با سايرين هم همين برخورد را داشته باشيد. براي چشيدن طعم زندگي وقت بگذاريد. به جاي پريدن از يک شاخه به شاخه ديگر و با عجله انجام دادن کارها، تصميم بگيريد که هر روز کارهاي کمتري را انجام دهيد، قرارملاقات هاي کمتري بگذاريد و... آنگاه هر کار را آرام تر، با تمرکز و راحتي بيشتر انجام دهيد و سعي کنيد زمان حالتان را از دست ندهيد و از آن نهايت استفاده و لذت را ببريد.

به جزئيات دقت کنيد. زماني که احساس خوبي داريد، از هيچ چيز ناراحت نيستيد، غذايي واقعاً خوشمزه را مزه مي کنيد، يا هر احساس مطبوع ديگر را تشخيص دهيد. دقت کردن به اين جزئيات ساده به شما کمک مي کند روي زمان حال متمرکز شويد. به خودتان جايزه بدهيد. هر روز چند دقيقه هم که شده براي جايزه دادن به خودتان وقت بگذاريد. اين جايزه هر چيزي مي تواند باشد، يک تکه شکلات، يک حمام گرم، راه رفتن با پاي برهنه روي چمن هاي حياط، يا حتي يک چرت کوتاه.

اين بايد بگذرد. وقتي اتفاقات بد مي افتد، و شما براي قبول آن مشکل داريد، همانطور که گذشتگان فکر مي کردند، با خودتان فکر کنيد: اين هم بايد بگذرد. و مطمئن باشيد که آن اتفاق بد هم گذشته و شما جان سالم به در خواهيد برد. بخشش کنيد. وقتي به ديگران بخشش مي کنيد، چه پول باشد يا وسائلي که ديگر به آن نيازي نداريد يا حتي وقتتان يا عشقتان، شادتر خواهيد شد. همين امروز اينکار را امتحان کنيد، مطمئن باشيد که تفاوت شگرفي در زندگيتان حاصل خواهد شد.

علايقتان را دنبال کنيد. اگر کاري را انجام دهيد که واقعاً به آن علاقه داشته باشيد، مطمئناً شادتر خواهيد بود. اين يکي از بهترين کارهايي است که ميتوانيد براي نزديک شدن به احساس شادي و خوشبختي انجام دهيد. اگر غيرممکن به نظر رسيد، دلسرد نشويد. ديگران هم اين کار را انجام داده اند پس مطمئن باشيد که شما هم مي توانيد. به دستاوردهايتان نگاهي بيندازيد. به جاي اينکه به کارهاي نکرده تان يا به کارهايي که در آن شکست خورده ايد نگاه کنيد، به کارهايي که با موفقيت به پايان رسانده ايد فکر کنيد. خيلي وقت ها اين کارهاي خيلي بيشتر از آن چيزي است که خودمان فکر مي کنيم. بخنديد. عمل ساده خنديدن به تنهايي مي تواند شما را شادتر کند. يک فيلم خنده دار نگاه کنيد، جوک بگوييد، کتاب هاي طنز و فکاهي بخوانيد و تا ميتوانيد بخنديد. بفهميد که استحقاقش را داريد. شما شايسته شادي و خوشبختي هستيد. همين جمله ساده براي خيلي از افراد اهميت زيادي دارد چون آنها تصور نمي کنند که واقعاً استحقاق شاد بودن را داشته باشند. اگر احساس مي کنيد شما نيز چنين تصوري از خود داريد، بايد اول بفهميد که اين تصور نادرست است و شما لايق بالاترين شادي ها هستيد.

در کارتان غوطه ور شويد. وضعيتي وجود دارد که در آن شما خودتان را در کاري غرق مي کنيد و دنياي اطرافتان را فراموش مي کنيد. اين کار موجب شادي و بازده بسيار بالا خواهد شد. با از بين بردن چيزهايي که باعث پرت شدن خواستان مي شود، و شروع يک کار مشکل (اما قابل انجام) و مورد علاقه خود مي توانيد به شدي دست پيدا کنيد. هدف داشته باشيد. داشتن هدف هاي زياد منجر به بيهودگي مي شود. يک هدف براي خود انتخاب کنيد و روي آن متمرکز شويد. و براي رسيدن به آن تا ميتوانيد تلاش کنيد. رسيدن به هدف ها موجب شادي و خوشبختي شما ميشود.

الهام بگيريد. کتاب ها و مجلاتي که درمورد داستان هاي موفقيت آميز مربوط به کاري که ميخواهيد انجام دهيد، نوشته اند، را مطالعه کنيد. اينکار به شما الهام و انرژي مي دهد. جشن بگيريد. وقتي کار درستي انجام مي دهيد، وقتي کاري را به پايان ميرسانيد، و احساس مي کنيد از نتيجه کار راضي هستيد، به خودتان جايزه بدهيد و جشن بگيريد. خودمختار شويد. سعي کنيد حداقل در يکي از جنبه هاي زندگي خود خودمختار شويد. اگر در زمينه کارتان باشد که بسيار عالي خواهد بود اما اگر اينطور نبود جاي ديگري را پيدا کنيد مثل يک سرگرمي فرعي يا يک فعاليت اجتماعي. براي شاد بودن بايد کنترل کارهايتان دست خودتان باشد.

براي انجام کارهايي که دوست داريد، وقت بگذاريد. با کم کردن بعضي از تعهداتي که علاقه چنداني به انجام آن نداريد، و جايگزين کردن آن با کارهايي که به آن علاقه منديد، شادي را تجربه کنيد.

مهرباني کنيد. هر روز، سعي کنيد به طريقي به اطرافيانتان مهرباني کنيد. اين مهرياني ها هر چند هم کوچک باشد، مثل باز کردن درب براي ديگران، لبخند زدن به آنها و از اين قبيل، باعث شاد شدن شما مي شود. ورزش کنيد. يک پياده روي کوتاه يا دو مي تواند استرس شما را کاهش داده و روحيه تان را تقويت کند. هيچ کاري سخت نيست.

افکار منفي را از بين ببريد. افکارتان را تحت کنترل داشته باشيد. وقتي به افکار منفي رسيديد سعي کنيد به جاي آن به چيزي خوب فکر کنيد.

حسادت هيچ کمکي به شما نمي کند. خيلي ها عادت دارند هميشه به افراد موفق و شاد حسادت کنند. مطمئن باشيد اينکار شما را به هيچ کجا نميرساند. به جاي حسادت ورزيدن سعي کنيد براي آنها خوشحال باشيد. بعد روي خودتان و کارهاي مثبتتان تمرکز کنيد. از ديدن و گوش دادن به اخبار خودداري کنيد. شايد اين به نظرتان پيشنهادي عجيب بيايد اما مطمئن باشيد اگر يکبار آن را امتحان کنيد هيچوفت پشيمان نخواهيد شد. به جاي اخبار مي توانيد کتاب هايي بخوانيد يا به موسيقي گوش دهيد که روحيه تان را تقويت ميکند. يک چيز جديد ياد بگيريد. عجيب است که خيلي از ما از امتحان کردن کارهاي جديد واهمه داريم و وقتي چيزي را نمي دانيم خيلي زود مي پذيريم. اما ياد گرفتن مهارت هاي جديد يا اطلاعات تازه يکي از لذت بخش ترين کارهايي است که مي توانيد انجام دهيد. به طبيعت روي آوريد. براي تماشاي طلوع يا غروب خورشيد بيرون برويد. آب را تماشا کنيد، چه رودخانه باشد، چه دريا و چه اقيانوس. ابرها و ستاره ها را تماشا کنيد. به حيوانات نگاه کنيد. به آدم ها نگاه کنيد. و از همه طبيعت الهام بگيريد. بيشتر بخنديد. وقتي در يک موقعيت ناراحت کننده هستيد، به اطرافتان نگاهي بيندازيد؛ پوچ بودن آن را درک کنيد و فقط بخنديد. مطمئن باشيد براي هيچ کس اهميتي نخواهد داشت. پس بخنديد و شاد باشيد
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:,سـاعت 13:45 نويسنده atefeh| |

Design:♀ali-hadis♂